Veelgestelde vragen

Wat is een FreshPoint?
Een FreshPoint is een onbemande afhaallocatie waar u uw boodschappen kunt ophalen. Het FreshPoint bestaat uit een hal met 80 FreshBoxen (gekoelde kluizen). Alleen met een unieke en persoonlijke QR-code kunt u toegang krijgen tot het FreshPoint. U scant uw QR-code vanaf de uitgeprinte email of uw smartphone, de deur gaat open en het slot van uw FreshBox ook. In het scherm naast de toegangsdeur en op de ontvangen e-mail staat uw FreshBox nummer ook vermeld.

Wat is een FreshBox?
Een FreshBox is een gekoelde kluis in een FreshPoint. De versspecialisten bezorgen uw boodschappen in deze FreshBox. Alleen met de unieke en persoonlijke code kunt u de FreshBox openen.

Waar zitten de EerlijkBeter FreshPoints?
Op Eerlijkbeter.nl kunt u zien bij welke FreshPoints u uw boodschappen kunt afhalen.

Waar zie ik mijn geplaatste order terug?
Op www.eerlijkbeter.nl kunt u in het menu Mijn account u bestelde en nog niet geleverde orders terug vinden. Ook de orders die al geleverd zijn, kunt u daar terugvinden.

Kan ik ook mobiel bestellen?
Per smartphone is het ook mogelijk om je boodschappen te doen. Op dit moment wordt er gewerkt aan een mobiele app.

Wat moet ik met de doos op het FreshPoint als ik 'm niet mee naar huis wil nemen.
Laat de doos gewoon op het FreshPoint achter, bijvoorbeeld op de tafel. Dan kunnen we 'm hergebruiken.

Heeft EerlijkBeter.nl ook een app voor mijn smartphone?
Wordt aan gewerkt.

Waar kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?
Op www.eerlijkbeter.nl kunt u doorklikken naar het FreshPoint waar u staat ingeschreven.
In het menu Mijn Account kunt u uw persoonlijke gegevens wijzigen.
Als u ingelogd bent, staat rechtsboven uw naam, als u daar op klikt komt u ook in Mijn account, daar kunt u uw persoonlijke gegevens wijzigen.

Hoe kan ik een overzicht van mijn winkelmandje zien?
In uw FreshPoint pagina staat rechtsboven een icoontje met een winkelmandje. Als u daar op klikt ziet u de inhoud van uw winkelmandje.

Wat gebeurt er als ik mijn bestelling vergeet af te ronden?
Als u ingelogd bent, dan wordt deze voor uw bewaard.

Wat gebeurt er als het mis gaat met de betaling van mijn bestelling?
U krijgt dan geen betalingsbevestiging via uw mail en kunt u uw boodschappen ook niet ophalen. Wilt u toch uw bestelling afronden? Het makkelijkst is het om naar ‘Mijn account’ te gaan en bij ‘Geschiedenis en details van mijn bestellingen’ uw bestelling nog een keer bestellen.

Ik heb nog geen account, kan ik dan wel bestellen?
Zonder account is het niet mogelijk om een bestelling te doen. Wij hebben uw gegevens nodig om voor u de boodschappen klaar te maken. In het menu Account kunt u een account aanmaken.

Ik heb nog geen account, kan ik dan wel mijn winkelwagen vullen?
Het is mogelijk om zonder account uw winkelwagen te vullen. Mocht u de bestelling niet afmaken dan wordt deze niet bewaard.

Hoe plaats ik producten in mijn bestelling?
Op www.eerlijkbeter.nl kiest u voor het FreshPoint waar u uw producten wilt ophalen. Daar kunt u links op de Categorieën klikken en kiezen wat u wenst.
Ook kunt u via het zoekveld zoeken naar boodschappen die u wenst.
Ook kunt via het menu Versspecialisten zoeken in hun winkel.

Kan ik ook een persoonlijke wens toevoegen, net als in de echte winkel?
U kunt een persoonlijke wens toevoegen aan uw bestelling. Vergeet dan -na opslaan- niet alsnog het product aan uw winkelwagen toe te voegen.

Welke houdbaarheid hebben mijn verse producten?
Bij Houdbaarheid verse producten onder het kopje Informatie vindt u een complete lijst met de geadviseerde houdbaarheid.

Ik wil een assortiment suggestie doen
Heeft u een idee voor een product in het assortiment van een van onze versspecialisten, stuur dan een email naar klantenservice@eerlijkbeter.nl

Ik wil een FreshPoint in mijn woonplaats
Neem dan contact op via mail klantenservice@eerlijkbeter.nl of via 0341-431722

Hoe verstuur ik mijn bestelling?
Als u uw boodschappen in uw winkelwagen heeft gestopt kunt u op de knop Doorgaan naar betalen.

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?
Als de betaling Via de email krijgt u een bevestiging van uw bestelling, als de betaling ook gelukt is krijgt u nog een bevestiging via mail. Deze bevestiging bevat, in het geval van afhalen, ook een QR-code en het nummer van uw FreshBox.

Waar kan ik mijn eerdere bezorgingen vinden?
In het menu Mijn account staat een knop Geschiedenis en details van mijn bestelling.

Waar staat het totaalbedrag van mijn bestelling?
Als u ingelogd bent, staat rechtsboven de winkelwagen met het totaalbedrag wat u op dat moment in uw winkelwagen heeft. Het totaalbedrag is het totaal van alle producten in uw winkelwagen.

Waarom moet ik een account aanmaken?
Als u een bestelling wilt plaatsen, moeten we weten wie u bent, anders kunnen wij uw bestelling niet in orde maken.

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?
Bent u nog bezig met uw bestelling, dan kunt u ‘m in uw winkelwagen aanpassen. Alle producten kunt u nog wijzigen of verwijderen.
Heeft u uw bestelling bevestigd en betaald, dan is het helaas niet meer mogelijk om uw bestelling aan te passen of te verwijderen. Dit heeft er mee te maken dat we werken met verse producten.


Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Heeft u uw bestelling bevestigd en betaald, dan is het helaas niet meer mogelijk om uw bestelling te annuleren. Dit heeft er mee te maken dat we werken met verse producten

Hoe wijzig ik een onlangs bevestigde bestelling die nog niet is afgeleverd?
Heeft u uw bestelling bevestigd en betaald, dan is het helaas niet meer mogelijk om uw bestelling aan te passen. Dit heeft er mee te maken dat we werken met verse producten

Is de kwaliteit van mijn producten via EerlijkBeter.nl besteld hetzelfde als in de winkel?
De producten die verkocht worden via EerlijkBeter.nl zijn hetzelfde als in de winkel. De versspecialist krijgt ’s nachts alle orders voor de volgende dag. Hij maakt ze klaar en zorgt dat ze voor de eerste shift bij het FreshPoint worden afgeleverd.

Waarom zijn producten soms niet bestelbaar op de site?
Dit heeft er bijvoorbeeld te maken met de beschikbare voorraad bij de versspecialist.

Ik heb een voedselallergie, kan ik zien welke artikelen er voor mij geschikt zijn?
Op dit moment is dat nog niet mogelijk. Onze versspecialisten zijn bezig om een zorgvuldige lijst samen te stellen.

Kan ik mijn boodschappen laten bezorgen?
Het is mogelijk om uw boodschappen via EerlijkBeter.nl thuis te laten bezorgen. Wij bezorgen binnen de gemeentegrenzen van het EerlijkBeter FreshPoint.

FreshPoint Amersfoort:
Amersfoort, Nijkerk, Leusden, Hoevelaken, Bunschoten-Spakenburg.

FreshPoint Apeldoorn:
Apeldoorn, Vaassen, Epe, Oene, Emst, Ugchelen, Teuge en Beekbergen.

FreshPoint Nunspeet:
Nunspeet, Elspeet, Harderwijk, Ermelo, Hierden, Vierhouten, Elburg en Hulshorst.

Bezorgtijden zijn tussen 17.00 en 19.00 uur. Kosten voor het laten bezorgen zijn € 4,95 per bestelling. U dient dan wel thuis te zijn. Bestellingen vanaf 35 euro worden gratis thuisbezorgd.

Wat zijn de kosten van het thuis laten bezorgen van boodschappen?
Kosten voor het laten thuis bezorgen zijn € 4,95 per bestelling. Bestellingen vanaf 35 euro worden gratis thuisbezorgd.

Hoe kan ik mij inschrijven voor het thuis laten bezorgen van mijn boodschappen?
Als u uw boodschappen heeft besteld en ze gaat afrekenen. Kunt u bij de check out aangeven of u de boodschappen wilt ophalen of thuis wil laten bezorgen. Daar kunt u zelfs ook eventueel een alternatief adres (zoals het adres van uw werk) opgeven.

Op welke tijdstippen wordt er bezorgd?
Wij bezorgen tussen 17.00 en 19.00 uur. Het is op dit moment helaas nog niet mogelijk om deze tijd nog meer te specificeren. U dient dan ook thuis te zijn. 
In overleg kunnen wij ook op andere tijden bezorgen. Neem daarvoor contact op via telefoonnummer 0341-431722 of klantenservice@eerlijkbeter.nl

Krijg ik een factuur van mijn bestelling?
Na betaling van uw bestelling ontvangt u een mail met de bevestiging. Dit is tevens het factuur. Wilt u toch een factuur ontvangen. Dan kunt u op www.eerlijkbeter.nl uw factuur terugvinden in het tabblad Mijn account. Hiervoor dient u ingelogd te zijn.

Ik heb geen bevestiging per e-mail gehad, wat nu?
Neem contact op met EerlijkBeter.nl via telefoonnummer 0341-431722 of via mail klantenservice@eerlijkbeter.nl

Wat als mijn bestelling te laat is?
Als de bezorger voorziet dat hij te laat gaat komen, dan zal hij contact met u opnemen. Zij zullen u normaal gesproken altijd voorafgaand aan eventuele vertraging op de hoogte stellen, zodat u hier zo goed mogelijk rekening mee kunt houden.

Wat als ikzelf te laat ben voor mijn bestelling of niet thuis ben?
Indien u dit van tevoren weet, vragen wij u om contact op te nemen met EerlijkBeter.nl via 0341-431722 of via mail klantenservice@eerlijkbeter.nl.
Mocht het mogelijk zijn de bestelling op een later tijdstip binnen hetzelfde bezorgmoment nogmaals aan te bieden, dan worden hiervoor extra kosten in rekening gebracht. U betaalt dan een extra vergoeding van € 4,95 euro, naast de gebruikelijke servicekosten van € 4,95.
Indien de bestelling niet kan worden bezorgd, dan brengt EerlijkBeter € 10,00 aan extra kosten in rekening.

Wat als ik te laat ben om mijn bestelling op te halen bij het FreshPoint?
Neem contact op met EerlijkBeter.nl via telefoonnummer 0341-431722 of via mail klantenservice@eerlijkbeter.nl. 

Wat moet ik doen als ik niet tevreden ben over de kwaliteit van de geleverde artikelen?
Bent u niet tevreden over de kwaliteit van een product, laat dit dan zo snel mogelijk (binnen 24 uur) weten via 0341-431722 of via mail klantenservice@eerlijkbeter.nl.
Wij kunnen dit dan zo snel mogelijk doorgeven aan de versspecialist zodat hij met u contact op kan nemen en het naar tevredenheid kan oplossen.


Boodschappen doen